PLATON – LABUD: TUMAČENJE I TRAGANJE ZA PLATONOVIM UČENJIMA

Glavni sadržaj članka

EUGENIO BENITEZ

Apstrakt

U ovom radu koristim tradicionalnu metaforu Platona kao labuda da bih ukazao datumačenje Platona ne bi trebalo da bude stvar upoznavanja štastva njegovih učenja (doktrinarnipristup), nego upoznavanja samog Platona (znanje pomoću poznavanja). Pokazujem da dijalozipodstiču znanje pomoću poznavanja i da obeshrabruju doktrinarni pristup kroz upotrebu platonovskeanonimnosti, platonovske ironije i platonovske skromnosti. Naglašavam kako znanjepomoću poznavanja uvažava bogatu raznolikost povesnih mišljenja o Platonu, dok doktrinarnipristup pokušava da razreši takvu raznolikost jednom za svagda. Premda doktrinarni pristup imamoćna oruđa na raspolaganju – kao što su Aristotelovo svedočanstvo, princip da glavnu reč udijalogu ima Platonov glasnogovornik i stilometrijska analiza – proizvod doktrinarnog pristupaje brend platonizam, koji je slab, krut i na koncu neobavezujući. Platonova fi lozofi ja zaslužujeviše poštovanja od toga i ona uzvraća takvo poštovanje širim razumevanjem.

Detalji članka

Kako citirati
BENITEZ, E. (2015). PLATON – LABUD: TUMAČENJE I TRAGANJE ZA PLATONOVIM UČENJIMA. Arhe, 7(13). https://doi.org/10.19090/arhe.2010.13.%p
Sekcija
TEMA BROJA