ПЛАТОНОВА КРИТИКА УМЕТНОСТИ ИЗ ПЕРСПЕКТИВЕ ОБРАЗОВАЊА

Glavni sadržaj članka

УНА ПОПОВИЋ

Apstrakt

Овај есеј представља покушај да се, најпре из перспективе естетике, размотри однос уметности и образовања у оквиру Платонове филозофије. Први део радапосвећен је разматрању неколико кључних појмова, који одређују разумевање те везе – тосу појмови уметности, поезије и τέχνη. Други део рада поближе осветљава значење Плато-нових аргумената против поезије и ликовних уметности, повезујући аргументе из друге,треће и десете књиге Државе са аргументима из других дијалога, у циљу осветљавања об-разовне функције уметности и њених ограничења. Напокон, на основу класичних Платоно-вих аргумената покушава се понудити неколико могућих перспектива за њихово потпунијеразвијање и разумевање, у оквиру чега се наглашава имплицитно уважавање специфичноестетског аспекта уметности.

Detalji članka

Kako citirati
ПОПОВИЋ, У. (2015). ПЛАТОНОВА КРИТИКА УМЕТНОСТИ ИЗ ПЕРСПЕКТИВЕ ОБРАЗОВАЊА. Arhe, 7(13). https://doi.org/10.19090/arhe.2010.13.%p
Sekcija
TEMA BROJA

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.