OD UMETNOSTI DA VINČIJA I MOCARTA DO (ANTI)UMETNOSTI VORHOLA I ABRAMOVIĆ (DA LI JE ISTINA U UMETNOSTI NA IZDISAJU?!)

Glavni sadržaj članka

NATAŠA VILIĆ
DANIJELA I. MILINKOVIĆ

Apstrakt

Ovaj rad ima za cilj da nam pokaže odnos umetnosti i antiumetnosti. Sa jedne strane imamo umetnike koji neminovno pokazuju ono što je skriveno u stvarnosti i zalaze duboko u stvarnost na način filosofske spoznaje i refleksije umetničkog dela. Tu ćemo analizirati neka od dela Leonarda da Vinčija i Mocarta, kao i njihov doprinos filosofskom razumevanju sveta stvarnosti. Naspram ovakvog pogleda na umetnost imamo angažovanu umetnost koja je nastala nakon Drugog svetskog rata, a svoju ekspanziju doživljava krajem 20. i početkom 21. veka. U vremenu poništenja svega što je duhovno i humano umetnici smatraju da trebaju biti više angažovani. Takav vid umetnosti nalazimo i kod Endija Vorhola i Marine Abramović, koje ćemo u ovome radu uzeti za eklatantne primere. Vorhol se više fokusirao na probleme potrošačkog društva i popularne kulture, dok Abramovićeva više pažnje pridaje umetničkoj praksi u smislu njenih poznatih performansi. Sagledavajući ove dve istorijske epohe u umetnosti ili dva načina prikazivanja stvarnosti, ovaj rad ima za cilj da pokaže koliko je prikazivanje stvarnosti u oba aspekta istinito i koliku težinu umetničkog nosi sa sobom.

Detalji članka

Kako citirati
VILIĆ, N., & I. MILINKOVIĆ, D. (2024). OD UMETNOSTI DA VINČIJA I MOCARTA DO (ANTI)UMETNOSTI VORHOLA I ABRAMOVIĆ (DA LI JE ISTINA U UMETNOSTI NA IZDISAJU?!). Arhe, 21(41), 267–292. https://doi.org/10.19090/arhe.2024.41.267-292
Sekcija
STUDIJE I OGLEDI